איך דרופשיפינג עובד

אם בשנים האחרונות ניסית ללמוד איך לעשות עסקים באמזון או באיביי, סביר להניח שראית את המונח "דרופשיפינג" (Dropshipping) עולה לעתים קרובות.

דרופשיפינג היא שיטה פופולרית למכירת סחורות באינטרנט, במיוחד בפלטפורמות כמו אמזון ואיביי.
עם זאת, חשוב לציין שדרופשיפינג אינו מוגבל בהכרח לסוג מסוים של סחר, אלא מהווה טכניקת מכירה שניתן להשתמש בה במגוון דרכים כדי לפשט את החיים (של הסוחרים).

זה נכון במיוחד עבור ישראלים, שאין להם גישה לשירותי שילוח טובים ולכן מתקשים לשלוח חבילות לחו"ל באופן קבוע. בנוסף, דרופשיפינג הוא מודל עסקי שבו יזמי סחר אלקטרוני מוכרים מוצרים ללא צורך במלאי.

אז איך דרופשיפינג עובד?

כאשר בעל חנות מקבל הזמנה מלקוח, הוא פשוט יוצר קשר עם הספק, אשר לאחר מכן ישלח את המוצרים ישירות ללקוח.
דרופשיפינג מאפשר לבעלי חנויות להתחיל ולצמוח את העסקים שלהם עם מעט השקעה מראש.
המושג דרופשיפינג אומר שכשאתה רוצה למכור משהו, במקום לאחסן אותו במחסן מקומי או אפילו בבית שלך, אתה מאחסן אותו אצל יצרן או ספק רחוק שדואג לכל הלוגיסטיקה בעצמו.
סיטונאי צד שלישי משמש בדרך כלל לדרופשיפינג, אם כי בחלק מהפלטפורמות יש אפשרות מובנית שניתן להשתמש בה למטרה זו (אם כי היא אינה מכונה דרופשיפינג).
לסיכום, בשיטת דרופשיפינג, זה הנתיב שהמוצר שאתה מוכר עובר:

היצרן מייצר את המוצר ושולח אותו לספק (קמעונאי) בכמויות גדולות
הקמעונאי (אתה) מוכר את המוצר ללקוח הסופי ברווח מסוים
הסיטונאי למעשה מוכר את המוצר לקמעונאי במחיר נמוך יותר ודואג בעצמו לכל המשלוח והלוגיסטיקה.
סדר הדברים הפוך בדגם זה, בניגוד למודל המכירות הקלאסי.
אתה יכול להבין איך זה עובד.
ועדיין, הקמעונאי עדיין נושא באחריות על שירות הלקוחות ושיווק המוצר.
אין תשובה קלה כשזה מגיע להחלטה אם להתחיל או לא להתחיל דרופשיפינג.
זה באמת תלוי ביעדים העסקיים שלך ובמה שאתה מקווה להשיג.
תצטרך לעשות קצת מחקר כדי להבין אם המודל העסקי הזה מתאים לך.
סוחרים רבים המשתמשים בגישת דרופשיפינג מכוונים למוצרים זולים יחסית ובעלי שולי רווח נמוכים.
הם עושים זאת על ידי מכירה בכמויות גדולות.
חשוב לזכור שכל הפלטפורמות המאפשרות דרופשיפינג גובות עמלה מכל מכירה.
עמלה יכולה להיות עד 10%.
איתור ושיווק המוצר הנכון הם אפוא שני גורמי ההצלחה החשובים ביותר.
קשה למכור מוצרים מעולים אם אתה לא יודע איך לשווק אותם.
מצד שני, גם משווק מצוין יתקשה לשווק מוצר שניתן למצוא בעשרות מקומות אחרים.
אלא אם המשווק ימתג את המוצר בצורה אחרת או יוצר חבילת "קומבו" של מספר מוצרים קשורים שיכולים לעבוד יחד, יהיה קשה למכור את המוצר.
בהקשר זה, גם אריזת מוצר פשוט בעטיפה אטרקטיבית המופיעה בדף המוצר, במקום קופסת קרטון חומה משעממת, יכולה לעשות את ההבדל.
ישנן שתי נקודות נוספות שיש לקחת בחשבון לפני שנכנסים לעסקי הדרופשיפינג:
מכיוון שהרווחים נמוכים יחסית, סוחרים רבים עלולים להתפתות למכור במחירי רצפה ולהיכנס למלחמת מחירים, מה שעלול להיות אסטרטגיה מסוכנת, במיוחד למתחילים.
בסופו של דבר, לא ברור לאילו ספקות נכנעת.
אם משהו משתבש במהלך התהליך, אתם תהיו אלו שצריכים להתמודד עם הלקוח הסופי.
אתה מנותק בשביל זה?

מהם כמה מהשווקים הפופולריים ביותר לדרופשיפינג?

ישנן מספר פלטפורמות מסחר שונות המאפשרות דרופשיפינג, אך המדיניות של חלק מהחברות השתנתה בשנים האחרונות, מה שגרם לאי ודאות מסוימת לגבי התהליך כולו.
אז, כדי להיות ברור, דרופשיפינג ב-eBay היא כבר לא אפשרות מעשית עבור כל מי שמחפש להקים עסק של מסחר אלקטרוני.
החל משנת 2019, חל איסור על dropship בדגם ההפוך באיביי.
ייתכן שהסיבה לכך היא אתרים מיושנים או קורסים לא מקצועיים.
על מנת למכור את המוצרים, תחילה יש לרכוש אותם ולאחר מכן לשלוח הנחיות ללקוחות כיצד לעשות זאת.

זהו המשך למדיניות של eBay שהקשתה על דרופשיפינג מאז 2018 ופוגעת בנראות הרישומים שלהם.
בסך הכל אפשר להבין את עמדתה; היא רוצה להימנע ממצבים שבהם הלקוחות שלה נפגעים בגלל שמוכרים מחפשים קיצורי דרך.
המשמעות היא שעליכם לרכוש את המוצרים בכמויות גדולות על מנת לנצל את יתרונות הגודל.
ברכישה בכמויות גדולות, תוכלו לשלוח את המוצר למחסן ולאחר מכן להוציא אותו משם ללא צורך ברכישת מוצר חדש בכל פעם.
אז, בסופו של דבר, האפשרות הזו לא לגמרי שגויה, היא פשוט לא מתאימה במיוחד למי שרק מתחיל עם דרופשיפינג ומחפש את הדגם הקלאסי הזה שכולם מדברים עליו.

דרופשיפינג באליאקספרס

אחרי איביי, הלהיט האחרון בדרופשיפינג הוא האתר הסיני AliExpress (או AliExpress, אם אתם מתעקשים.

זהו זיווג אידיאלי:
האתר מתמחה בפריטים סבירים בתפזורת, והלקוחות אינם מצפים לאיכות מהשורה הראשונה.
הבעיה היא שלמשלוחים מסין לוקח הרבה זמן להגיע.
אני אישית חוויתי עיכובים ארוכים בקבלת הזמנות מחברה זו.
בחלק מהמקרים לקח יותר מחודש עד שההזמנה הגיעה, למרות שנשלחה ממחסן במדינה אחרת.
ממשלת סין ידועה כרופסת באכיפת חוקי זכויות יוצרים, מה שהיווה מקור לתסכול עבור עסקים רבים.
מיתוג מוצר יכול לעלות ביוקר, אבל אם מישהו מחליט לגנוב את המותג שלך, אולי אין הרבה מה לעשות.
יש נתק בין מיתוג לאליאקספרס – הם לא תואמים.
מצד שני, קל יחסית למצוא ספקים טובים באליאקספרס.
אתה יכול לזהות את החנויות הטובות ביותר שמוכרות את המוצר שאתה מעוניין בו וליצור איתם קשר לגבי דרופשיפינג.
אפשרות נוספת היא לעבוד עם סוכנים שבסיסם בסין ויכולים לטפל עבורכם בכל הפרטים.
זכור, אתה אמור להיות מסוגל למכור עשרות מוצרים מדי יום.
לפניכם מדריך שיסביר, במילים פשוטות, כיצד לעשות זאת שלב אחר שלב.
אתה לא צריך להיות החנות הראשונה של AliExpress כדי להצליח.
אתה יכול לשווק את החנות שלך בכל דרך אחרת שתרצה.
אנחנו ניגע בזה בסוף.

דרופשיפינג הוא מודל עסקי פופולרי למכירה באמזון.
Dropshippers מוצאים מוצרים מספק ושולחים אותם ישירות ללקוחות אמזון.
זה מאפשר לעסקים לפעול מבלי לשאת כל מלאי.
יש אי בהירות לגבי מה בדיוק מותר ומה אסור לעשות באמזון.
ישנן שתי דרכים שונות שבהן אמזון יכולה למכור במודל זה:
אחת שהיא אינטגרלית, ואחת שהיא חוקית מבחינת תנאי המסחר.
מודל ה-Fulfilled by Amazon (FBA) הוא הדרך הרשמית למכור באמזון.
בדגם הזה אתם קונים את כל המוצרים שלכם מראש, אבל מאחסנים אותם במחסני אמזון, הידועים בזמני האספקה ​​המהירים שלהם.
הבעיה היא שבדומה לאיביי, צריך קודם כל לקנות את המוצרים האלה, כך שהתקציב הנדרש הוא יחסית גדול.
למרות שאמזון אולי לא תאשר את כל המותגים והמוצרים, ייתכן שעדיין תוכל להשתמש בתוכנית זו.
מוצרים הנמכרים באמצעות תוכנית Prime חייבים להיות מסוגלים להישלח במהירות.
זכרו שהשירות אינו זמין בכל המדינות ולכן קהל היעד שלכם מוגבל בעיקר לשווקים גדולים כמו גרמניה, יפן וארה"ב.
יש לציין כי עדיין מדובר בקהל יעד עצום.
היתרון העיקרי של FBA הוא שאמזון דואגת לכל תהליך הלוגיסטי ושירות הלקוחות, כולל החזרות.
אם מוצר אינו זמין יותר, הוא יוסר אוטומטית מהרשימות או מהחנות שלך.
אתה תמיד יכול לחדש את המלאי שלך לפי הצורך.
אמזון אמנם מאפשרת דרופשיפינג "רגיל", אבל יש תנאים מסוימים שחייבים להתקיים כדי שזה יתאפשר.

בתור סוחר באמזון, אתה אחראי לכל ההיבטים של האריזה והתיוג של המוצר שלך, כולל כל מה שנדרש על ידי אמזון.
עליך גם לציית לכל שאר התנאים וההגבלות של חשבון הסוחר שלך באמזון.
שים לב שאינך יכול לשלוח הזמנות ללקוחות דרך סוחר אחר באמזון.
כמו כן, חשוב לזכור שלמעט ספרים, יש לקבל אישור קטגוריה נפרד לכל קטגוריה של מוצר שתרצו למכור באמזון.
ניתן לפתוח חשבון רגיל או חשבון "מקצועי".
בחשבון המקצועי יש עמלה חודשית שאינה מבוססת על מכירות ולכן משתלם יותר אם מוכרים בכמויות גדולות (מה שמאוד רלוונטי לדרופשיפינג).
אתה יכול גם להפעיל עסק דרופשיפינג דרך חנות וירטואלית משלך או אתר מסחר אלקטרוני.
במקרה זה, תיצור קשר עם הספקים ותארגן להם משלוח מוצרים ישירות ללקוחות שלך.
אפשרות זו יכולה להיות יעילה מאוד אם אתה רוצה להתחיל דרופשיפינג כשכבר יש לך חנות בסיסית, או אם אתה רוצה למכור ניסיון לקהל מקומי כאן בישראל.
Kivi היא מערכת ראויה לציון בין היתר המאפשרת לכם לעשות זאת בישראל.
על פי ההבטחה שלהם, אתה יכול לפתוח מערכת משנה חנות או לתת לספק לנהל אותה או פשוט לשלוח את ההזמנות ישירות אליו.
במקרה הראשון, חייב להיות חשד שאתה סומך עליו ואולי כבר עבדת איתו בעבר.
Conimbo מקל על dropship, אם כי היא מתמקדת יותר בייבוא ​​מוצרים מספקים במקום בניהול חנויות משנה.
ישנן גם מערכות שמאפשרות להציג מוצר באתר, אך לטפל בדרופשיפינג ישירות דרך אמזון או אליאקספרס.
חברה אחת שמקדמת אפשרות זו היא Shopify.

לא משנה באיזו גישה תנקוט, יש לזכור דבר אחד חשוב:
אם האתר שלך אינו פופולרי או סמכותי כמו אתרי השוק עצמם, עליך להקפיד על רכישת מוצרים מאתרים אחרים.
הסיבה היא שגוגל בודקת פעמיים שהתיאור והכותרת שאתה מספק לא מופיעים כבר באתרים אחרים.
ישנן דרכים רבות להתגבר על כך, כגון שכתוב טקסט, הוספת ביקורות אישיות, מתן אפשרות למשתמשים לדרג מוצרים וכו'.
השימוש בכלי שיווק מחוץ ל-Marketplace יכול להועיל בקידום חנות וירטואלית.
זאת בשל העובדה שיש לך שליטה מלאה על תוכן החנות, תכונות טכניות וקישורים חיצוניים.
עם זאת, זה לא המקרה כאשר מקדמים חנות דרך ה-Marketplace.
צורת הקידום העיקרית המתרחשת ב-Marketplace היא כותרת, תיאור ואופטימיזציה של מילות מפתח.
עם זאת, בסופו של דבר אתה מוגבל לפורמט מאוד ספציפי ולא שולט בכל ההיבטים הטכניים.
למרות שברוב הפלטפורמות, הביצועים לא רעים במיוחד.
אנשים רבים משתמשים ברשתות מדיה חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק כדי לשווק את המוצרים שלהם.
ישנה אפשרות בכל חשבון עסקי לפתוח חלון ראווה אישי המקשר את הצופה ישירות לדפי המוצר של אותו העסק.
בנוסף, תמיד תוכל להשתמש בפרסום הממומן שלהם, שאינו מבוסס על מילות מפתח ולכן פחות סביר שיושפע משינויים בטקסט המודעה.
אם זה לא מספיק אטרקטיבי, אתה תמיד יכול לעשות מודעות "גרילה" בקבוצות ולקדם את המוצר שלך עם קופוני הנחה או מחירי השקה.
חשוב להיות שקוף לגבי העובדה שאתה מרוויח מזה, בניגוד לתוכנית שותפים שבה רוב הרווח הולך לסוחר.
אחרת, מנהל הקבוצה (מנהל המערכת) עשוי למחוק את הפוסט שלך או להעיף אותך מהקבוצה.

 

לסיום, דרופשיפינג היא עדיין אחת הדרכים הנוחות והבטוחות ביותר להיכנס לעולם המסחר האלקטרוני, תוך עקיפת רבים מהמכשולים הלוגיסטיים.
עם זאת, הפיקוח על זירות המסחר הוחמר, ולכן צריך להקפיד על מה שאתה עושה כדי שלא תבזבז את הזמן והאנרגיה שלך.
חשוב לגוון את ערוצי המכירה ולעבוד עם מספר ספקי דרופשיפינג במקביל, על מנת להפחית סיכונים ולהבטיח הצלחה מתמשכת.

למידע נוסף בקרו באתר Merchant Center