שיווק שותפים

מדריך לשיווק שותפים

האם תהיתם פעם מדוע יש כל כך הרבה אתרים וארגונים שיוצאים מגדרם כדי לכתוב ביקורות ולתת לכם את העובדות על מוצר או שירות? רוב הסיכויים שהם לא עושים את זה מתוך טוב ליבם, למען שיפור האינטרנט או כדי לעזור באופן אובייקטיבי בתהליך הרכישה של הצרכן הממוצע.

מה?… אתה מתכוון לביקורות האלה יש מניע נסתר? אם נסתכל מקרוב, יותר מסביר שנגלה שאתר הביקורות הוא שותף עצמאי של המותג שהם בודקים והם משתמשים בביקורת כדי למכור את המוצר.

נשמע מבלבל? אל חשש, שכן מאמר זה יספק סקירה של ההיסטוריה של שיווק שותפים מקוון, ויתאר את היתרונות של הכללת שיווק שותפים כחלק מתמהיל המדיה השיווקית המקוונת שלך.

שיווק שותפים – כך זה התחיל

יש הטוענים כי שיווק שותפים התחיל כקונספט של וויליאם ג'יי טובין בסוף שנות ה-80 שבו החברה שלו תגרום לתנועה מצרכנים שרוצים לשלוח פרחים לאהובים וכו'. במילים פשוטות, הוא לא היה בעל חנות פרחים או שירות הפצה, אבל הוא הצליח להרכיב סידור ומסגרת שגרמה לכך שהוא יוכל לשלוח צרכנים מתעניינים לחברות אחרות לקנות פרחים והוא ירוויח עמלה על המכירה.

למרות ששיווק שותפים נעשה מתקדם ומסובך יותר במונחים של פרופיל קהל ותקשורת, הנחת היסוד של זה נשארה זהה. שותפים שולחים צרכנים לאתרי מותגים אחרים ואם הצרכן רוכש את המוצר, השותף מקבל עמלה בתמורה ליצירת המכירה.

ככל שהיעילות של שיווק שותפים גדלה הן עבור מפרסמים והן עבור שותפים עצמאיים, חברות גדולות יותר החלו להצטרף לרעיון. המאמצת המוקדמת הבולטת ביותר הייתה אמזון, שהשיקה את תוכנית Associates שלהם ב-1996. תוכנית זו אפשרה לכל אחד להירשם ולשים קישורים למוצרי אמזון באתר האינטרנט שלו, קישורים אלו תויגו במזהים ואם התרחשה מכירה כתוצאה מה- שותף ששלח תנועה לאמזון, השותף קיבל עמלה (ואמזון קיבלה מכירה).

הפיתוח הגדול הבא בשיווק שותפים התרחש בסוף שנות ה-90 עם השקתן של שתי רשתות שותפים מרכזיות, ClickBank ו-Commission Junction, שמאז מיתוג מחדש כ-CJ Affiliate על ידי Conversant. רשתות אפשרו לעסקים קטנים, שאולי אין להם את המשאבים להשיק תוכנית שותפים משלהם, לקבל גישה לשותפים ולהשתמש בהם כדי לייצר מכירות נוספות.

למרות העובדה ששיווק שותפים קיים כבר כ-30 שנה והניב מיליארדי הכנסות עבור כמה מהמותגים הגדולים ביותר, רוב האנשים עדיין לא בטוחים מה זה בדיוק. הסעיפים הבאים יסתכלו על המרכיבים של תוכנית שיווק שותפים, וכיצד ניתן ליישם אותם ולבצע אופטימיזציה שלהם, כך שתוכל לשקול להשתמש בהם כחלק מתמהיל השיווק שלך, או למעשה להפוך לשותף בעצמך.

הרעיון הבסיסי של שיווק שותפים

עבור רוב תוכניות השותפים, ישנם ארבעה בעלי עניין:

1. המפרסם: זהו המותג או החברה שרוצים למכור מוצר או שירות.

2. השותף או המפרסם*: האתר שמוביל תנועה לאתר המפרסם.

3. רשת השותפים: במילים פשוטות, זו התוכנה שעוקבת אחר תנועה ומכירות.

4. הצרכן: מי שמבקר באתר השותף, לוחץ על קישור או באנר וקונה את המוצר מהמפרסם.

* זה בסדר גמור לומר שותף או מפרסם כשמדברים על האתר שמוביל תנועה לאתר המפרסם.

כיצד עובדת תוכנית שותפים?

כמפרסם, כעת, כשיש לך מוצר למכור ויש המון אתרים (שותפים) שמוכנים לשלוח תנועה בדרכך, אתה צריך להיות מסוגל לכמת את המכירות מהתוכנית ולשלם לשותפים עבורן מאמצים.

מעקב אחר הביצועים של תוכנית מתבצע על ידי הוספת פרמטרי מעקב לקישורי ה-URL באתר האינטרנט של השותף. פרמטרים אלו נוצרים באופן אוטומטי על ידי רשת השותפים ונמסרים לשותפים – אם השותפים רוצים לקבל תשלום עבור המכירות שהם מניעים, השותף יוסיף את פרמטרי המעקב הללו לכל כתובת אתר באתר שלהם המקשרת לאתר שלך.</p >

בדומה להוספת קוד Google Analytics, על המפרסם להוסיף גם קוד מעקב או פיקסל (מרשת השותפים) ל-HTML של האתר שלו. משמעות הדבר היא שבכל פעם שמישהו לוחץ על קישור, עוקב אחריו על ידי פרמטר המעקב של ה-URL של השותף המדבר עם קוד הפיקסל באתר שלך, ואם מתרחשת מכירה באתר שלך, מכירה זו מיוחסת לשותף כפי שהם הובילו את התנועה.< /p>

יתר על כן, ערך העסקה נספר על ידי רשת השותפים ועל כך תשלם עמלה לשותף. אז אם בתנאי תוכנית השותפים שלך כתוב שתשלם 2.2% משווי העסקה לשותפים, זו העמלה שתשלם. זה מה שנקרא תמחור עלות לרכישה (CPA) – אתה משלם לשותפים רק אם הם מייצרים מכירה (בניגוד ל-PPC שבו אתה צריך לשלם עבור הקליק ללא קשר אם הוא מייצר מכירה או לא).

מודל התמחור הזה הוא מה שהופך את שיווק השותפים לאטרקטיבי כל כך עבור מפרסמים. יש סיכון מופחת על הוצאות מדיה מכיוון שאתה משלם רק כאשר אתה מוכר משהו. המפתח הוא להבין מהו שיעור העמלה האופטימלי כדי להפוך את התוכנית לרווחית עבור המפרסם, ואטרקטיבית עבור שותפים לרצות לעבוד עם המפרסם. שותפים לא ירצו לתת עמדות פרימיום באתר האינטרנט שלהם למוצר, או לבזבז זמן וכסף רב בכתיבת ביקורות ויצירת תוכן, עבור תוכנית שלא מתגמלת אותם על המאמצים שלהם, אז אתה צריך לעשות את זה שווה בזמן שלהם.

כיצד יוצרים תוכנית שותפים?

למרות שאתה יכול ליצור תוכנת מעקב ייעודית משלך (אם יש לך דרישה כזו, המון כסף להשקיע בפיתוח תוכנה וזמן לרשום את השותפים), לרוב זו לא הדרך היעילה ביותר להמשיך. הדרך הטובה ביותר להסביר כיצד להגדיר תוכנית היא לעבור דרך רשת שותפים.

ראשית, עליך לבחור לאיזו רשת אתה רוצה ללכת. זה יכול להיות תלוי בעמלות שלהם, סוג השותפים שיש להם בספרים שלהם, יכולות קריאייטיב/באנר ואיך/מתי הם משלמים על עמלות. לאחר שהחלטת על הרשת שלך ופתחת חשבון, עליך להגדיר את התנאים עבור שותפים – ברוב המקרים מנהל חשבון רשת השותפים שלך יעזור בכך.

התנאים של תוכנית שותפים כוללים דברים כמו העמלות המשולמות עבור מכירות, סוגי המכירות הנחשבים תקפים לעמלה, שיעורי עמלות שונים עבור מוצרים שונים, הנחיות המותג שלך, והאם השותפים יכולים להשתמש במונח המותג שלך ב פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) כדי להניע תנועה לאנשים שמחפשים את המותג שלך.

רוב המפרסמים אינם מאפשרים לשותפים להציע הצעות מותג ב-PPC מכיוון שהמפרסם לא ירצה להתחרות עם שותפים עבור צרכנים שכבר נמצאים בשוק עבור המותג. כתוצאה מכך, שותפים עצמאיים צריכים להשתמש בדרכים חכמות כדי לקבל תנועה לאתר שלהם על מנת להביא קליקים לאתר המפרסם.

שיווק שותפים מנוצל ביותר במסחר אלקטרוני מכיוון שקיימת מתודולוגיית תשלום פשוטה עבור השותפים, מכיוון שהעסקה מתרחשת באינטרנט והעמלות מחושבות בקלות.

כיצד שותפים עצמאיים מובילים לתנועה שמבצעת המרה?

אנחנו יודעים ששותפים עצמאיים מוסיפים פרמטרי מעקב לקישורים באתר שלהם, שיכולים לעקוב אחר מכירות ותעבורה שהם הובילו לאתר של המפרסם, אבל למה שאנשים ילחצו על קישורים אלה מלכתחילה? ברוב המקרים שותפים עושים דברים כמו לכתוב ביקורת על מחשב או משחק, ואז בסוף המאמר או הביקורת יש קישור לקניית המוצר.

רבות מהביקורות הללו מופיעות כרשימות, למשל. '10 קניות המחשבים המובילות לשנת 2019'. אז מה שנראה כביקורת לגיטימית יכול להיות מכוון להגברת המכירות של אותם מוצרים, וככל שיותר מכירות יתרחשו כך השותף מרוויח יותר עמלה.

בעיקרון, מפרסמים שואלים חלק מהאמינות של המותג של השותף כדי למשוך תנועה נוספת שעלולה להמיר. זה די ברור במגזרי השירותים הפיננסיים והנסיעות. אתרי ביקורת יעדים כגון TripAdvisor, Kayak וכו' מקבלים עמלות משמעותיות ממפרסמים, ולכן הם כותבים ביקורות על יעד, מקדמים את הביקורת בניוזלטר שלהם, במדיה החברתית או בחיפוש אורגני ויכללו קישורים לבתי מלון, תחבורה, טיסות, ביטוח וכו'. . בתוך הסקירה.

בדרך זו, צרכנים זוכים לביקורת של צד שלישי על מוצר, שירות או יעד, ואז מקווים שהם ילחצו לאתר המותג וקונים. בקיצור, הצרכן מקבל תצוגה של משהו שהוא מעוניין בו שמוביל למכירה עבור המפרסם ותשלום עמלה עבור השותף שעזר לדחוף את הצרכן דרך המשפך.

כיצד מפרסמים יכולים לבצע אופטימיזציה עבור תוכנית השותפים

מפרסמים יכולים לעודד שותפים להוביל יותר תנועה על ידי הצעת אחוז גבוה יותר של עמלות, לפעמים לפרקי זמן קצרים. זה יכול להיות די נפוץ בתקופות מכירה.

אם השותף יודע שהם יכולים להרוויח יותר עמלה, הוא יציב קישורים למפרסמים במיקומי פרימיום באתר האינטרנט שלו ויקדם אותו בצורה קשה יותר באמצעות הערוצים שלו. כל זה אמור לעודד יותר מכירות עבור המפרסם.

אפשר גם לשנות באנרים יצירתיים המוצגים באתרי השותפים. רשתות רבות מאפשרות למפרסמים להעלות את הבאנרים היצירתיים שלהם לרשת וזה יוגש באתרי השותפים לצד ביקורות ותכנים נוספים. כל זה יכול להגדיל את המכירות עבור המפרסם ועמלות עבור השותף.

התפתחויות אחרונות בשיווק שותפים

הופעת "משפיעני הרשת" הייתה התפתחות משמעותית בעולם שיווק השותפים. רבים מהקישורים מחשבונות חברתיים, ניוזלטרים ומקורות אחרים של משפיעני רשת יהיו למעשה קישורים שותפים. כך המשפיע מקבל תשלום עבור קידום מוצר. הם יוצרים תוכן, דוחפים את הקהל שלהם לקנות את המוצר, גורמים לקליק, כך שכאשר מתרחשת מכירה עוקבים אחריה באמצעות קישורי שותפים והמשפיען מקבל עמלה.

עם זאת, פיתוח משנה משחק בשיווק שותפים היה יישום תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) על ידי האיחוד האירופי במאי 2018. לפני כן, רשתות שותפים אספו נתוני אישיות ופרופילים מפורטים מאוד כדי להניע מכירות עבור מפרסמים, אבל ברגע אחד הטכניקה הזו כבר לא הייתה בת קיימא כמו לפני ה-GDPR. עם זאת, רבות מהרשתות הסתגלו לשינוי.

לסיכום

שיווק שותפים הוא ערוץ שימושי לכלול בתמהיל המדיה שלך אם אתה מפרסם מסחר אלקטרוני. אתה יכול לגשת לאלפי שותפים שיובילו עבורך תנועה ומכירות באמצעות רשתות שותפים. זה נוטה לייצג 1%-5% מכלל העסקאות המסחר האלקטרוני שלך, כך שהוא יכול להביא מכירות מצטברות לשורה התחתונה שלך אם נעשה נכון.

מכיוון שמדובר במערכת תשלום המבוססת על עמלות, קיים סיכון להונאה, כלומר שותפים ששולחים דרך מכירות לא חוקיות שהם מצפים לקבל עבורן תשלום, אולם רוב הרשתות טובות מאוד בזיהוי הונאה ולא תצטרך לשלם . זה יכול להיות כבד במונחים של ניהול קריאייטיב ותשלומים ולכן חשוב לשמור את זה כמה שיותר פשוט כדי להצדיק ולהבין את ההחזר על ההשקעה.

ישנן הזדמנויות רבות המתפתחות הן למפרסמים והן לבעלי אתרים (שותפים) כאשר הדינמיקה של מסחר מקוון מתפתחת ואנשים מסתכלים על המלצות צד שלישי לפני רכישה במגוון רחב של ענפים.