Instant Articles מאמרים מיידים בפייסבוק

פייסבוק פתחה בפנינו אופציה חדשה להעלאת מאמרים ישירות דרך המערכת שלה,  ללא צורך לצאת מגבולותיה לאתרים חיצוניים, Instant Articles מאמרים מידיים בפייסבוק.

קצת על הפיצ'ר החדש

היום שאנחנו רוצים להעלות מאמר לדף הפייסבוק שלנו אנחנו משתמשים בלינק חיצוני, מעלים כפוסט

ושולחים את הגולשים לאתר חיצוני, בין אם הוא שלנו ובין אם לא.

כאשר הגולש עובר לאתר חיצוני לפעמים הוא נתקל בקשיים בגלישה ובמעבר לאותו מאמר,

טעינה איטית, חווית גלישה לא ידידותית וכו…

פייסבוק שזיהו את החולשה שבשליחת הגולשים לאתר חיצוני, קפצו על האופציה להשאיר את הגולשים בתחומה,

בתוך מסגרת הפייסבוק, וחידשה לנו בפיצ'ר חדש העלאת מאמרים ישירות לתוך מערכת הפייסבוק.

 

לא נסבך אתכם באיך עושים את זה, רק נספר לכם שזה דורש עבודה לא קלה, קצת ידע בצד הטכני,

הרשמה דרך פייסבוק, העלאת מינימום 10 מאמרים למאגר, אישור כל מאמר דרך פייסבוק עצמם וכו…

ניתן לקרוא בהרחבה בלינק הבא: https://instantarticles.fb.com/getting-started/

 

יתרונות בולטים:

  1. זמן טעינת המאמר שלוקח שניה אחת (המאמרים יושבים על שרתים של פייסבוק ולכן זמן הטעינה הוא סופר מהיר).
  1. המאמר בנוי בצורה ידידותית יותר למשתמש וכך יוצר חווית קריאה מהנה יותר.
  1. יש לו פיצ'רים מגניבים כגון ניגון וידאו אוטומטי, הגדלת תמונה ,והטיית התמונה.
  1. אופציית פרסום מודעה במאמר עצמו.
  1. סטטיסטיקות מדליקות מפייסבוק על המאמר, כמה אנשים קראו, כמה זמן, אחוזים וכו…

חסרונות:

  1. תהליך העלאת המאמרים ארוך ומסורבל, הרבה התעסקות עם קודים קשה ללא עזרת מתכנת חיצוני.
  1. העלאת המאמרים דורשת את אישור פייסבוק לכל מאמר, האישור לוקח זמן רב מידי 3-5 ימי עסקים, כחיסרון משמעותי כי לפעמים אתם רוצים להעלות מאמר דחוף ואז מאבדים את המומנטום.
  1. אתם חייבים שיהיו לכם לפחות 10 מאמרים כדי להתחיל.
  1. לא ניתן לטרגט את האנשים שקראו את המאמר או לפרסם להם.

 

מה דעתנו על הפיצ'ר?

נכון לכרגע החסרונות עולים על היתרונות.

הקושי בהעלאת מאמר והדרישה של פייסבוק לאישור המאמר מהווים בעיות אל מול יתרון המהירות.

עם זאת הסטטיסטיקה הנחמדה שנקבל (שאת רובה היינו יכולים לקבל באנליטיקס אם היינו מעלים באתר) וזמן הטעינה הקצר הם כרגע ממש טיפה בים שניתן לקבל מהפיצ'ר הזה.

בעתיד שפייסבוק יקלו את הזנת המאמר, יאפשרו לפרסם לאנשים שביקרו במאמר וידלגו על שלבי אישור המאמר, לטעמנו זה יהיה אחד הפיצ'רים החזקים כדי ליצור מעורבות גבוהה בפרסום ועם קהל היעד שלנו.

ניתן להתנסות, אנחנו ממליצים לחכות עוד קצת 🙂

בהצלחה!

 

 

 

מאמרים קשורים