3 סיבות למה ציון האיכות שלך נמוך והמחיר לקליק גבוה

כשצמד היהודים הגאונים לארי פייג וסרגיי ברין השיקו את בשנת 1996 את מנוע החיפוש של גוגל אף אחד לא האמין (כולל הם עצמם) למכרה הזהב שהם הקימו!

בגוגל מבקרים מליארדי מבקרים ייחודיים בכל חודש, ומשתמשים רבים נעזרים בכלים ובמוצרים הנדירים של גוגל,

הכוללים את : גימייל, גוגל+, מפות, גוגל דוקס וכו…

אחד הכלים החזקים ביותר שגוגל יצרו בתוך מנוע החיפוש שלהם הוא מנוע הפרסום,

שמניב נכון להיום עבור גוגל כ 97% מההכנסה של אחת מהחברות הגדולות ביותר היום בשוק העולמי.

מנוע הפרסום של גוגל מהווה היום פלטפורמה למליארדי מפרסמים שמצליחים להשיג קהל לקוחות חדש, כל חודש בחודשו כתוצאה מהפרסום של גוגל.

מנוע החיפוש של גוגל עובד בצורה דיי פשוטה מאחורי הקלעים, יחד עם זאת זהו כלי מאוד מתוחכם עם המון אופציות ופיצ'רים,

וכדי להגיע לתוצאות איכותיות חייבים להכיר וללמוד אותן.

אחד מהכלים שעל פי הן נמדד בעל העסק המפרסם נקרא ציון איכות.

ציון איכות זה נמדד במספר פרמטרים ומחושב מ 1 ל 10 כאשר הגבוהה ביותר זה 10 והנמוך ביותר זה 1.

במאמר הקרוב אציין וארשום מהם שלושת הפרמטרים העיקריים שבאמצעותם אנו יכולים להגדיל את ציון האיכות משמעותית ולהוזיל את עלות הקליק בצורה שכך אנו נופיע לפני המתחרים ונשלם הרבה פחות מהם!

פרמטר 1: ציון האיכות שלך גרוע

אחד הפרמטרים העיקריים והחשובים בציון האיכות זה שיעור ההקלקה, המון בעלי עסקים וגם סוכנייות שמפרסמות בעלי עסקים,

לא דואגים לשים לב לדבר החשוב ביותר, וזה שיעור הקלקה על מודעות בגוגל, בסופו של דבר כאשר יותר גולשים מקליקים

על המודעה גוגל מבין שיש עניין רב במודעת הפרסום שלכם ובקונספט השיווקי, כמו שאומרים הגולשים מצביעים באצבעות,

כך גוגל מזהה את רצון הגולשים במודעה שלכם וזה מה שמעניין את גוגל, יותר מתעניינים בכם, יותר כסף לגוגל, חוויית גולש טובה יותר, אתם מקבלים ציון, מהו? ניקוד גבוה יותר בציון האיכות שלכם.

שיעור הקלקה טוב שניתן באמת להגיד שהוא מעבר למצופה נע מעל ל 2% כממוצע קמפיין ומעלה.

 

פרמטר 2: חוסר הרלוונטיות במודעות שלך

המון מפרסמים מקבלים ציוני איכות גרועים מאוד על ביטויי המפתח עליהם הם מתחרים, מפני שאף אחד לא באמת מספר להם על חשיבות ציון האיכות ועל מה באמת הגולש מחפש בגוגל, ומה אנו המפרסמים צריכים לתת לו.

ההמלצה הרווחת היא לשים בכל קבוצת מודעות עד 20 ביטויי מפתח, אני אחד שאוהב יותר סדר יותר ניקיון והרבה יותר דיוק על כן אני ממליץ לכם לשים בכל קבוצת מודעות בקמפיין הפרסום שלכם כ 5-10 ביטויי מפתח רלוונטיים, המתאימים ישירות למודעת הפרסום אותה אתם מפרסמים, כדי שגולש שיחפש את ביטוי המפתח הרלוונטי ביטוי זה יופיע לו במודעה.

 

פרמטר 3: ביטויי כללים וזנב קצר = ציון איכות נמוך

אחת הבעיות הגדולות בקמפיינים ממונים, שרוב בעלי העסקים מפרסמים את הביטויים הרחבים יותר,

את הביטויים הכלליים יותר שעליהם בדר"כ שיעור ההקלה הוא נורא נמוך, בדר"כ שיעור ההקלקה מתחת ל 2%

ולרוב שיעור ההקלקה נופל מ 1% , אלו ביטויים שגם מביאים את מרב הכניסות והתנועה מפני שיש עליהם המון חיפושים

וציון האיכות עליהם הוא מהנמוכים בקמפיין, מה שגורם בסופו של דבר לתפקוד רעוע של קמפיין הפרסום,

ומספק ציון איכות כולל של כל הקמפיין עצמו, ציון איכות נמוך.

ציון האיכות מחושב ברמת מילת מפתח אך גם מחושב ברמת תפקוד של הקמפיין כולו.

כאשר ציון האיכות הכוללני של הקמפיין נמוך מאוד נגרם נזק כללי למחירי ההקלקה שעולים ולמיקומים של המודעות.

שימו לב לשלושת הפרמטרים העיקריים שמופיעים בצורה גדולה על ציון האיכות, דאגו לשפר אותם ולחדד אותם,

כך תעלו את ציון האיכות של הביטוי הפרטני ואת ציון האיכות הכוללני של מסע הפרסום שלכם.

לאורך זמן הפעולות המעמיקות ישתלמו ויחסכו להם כסף, לא יהיה ניתן לראות זאת בעין, אך בוודאות אלו הדברים שיקרו לקמפיין הפרסום שלכם, חסכון בכסף ושיפור בתוצאות.

 

מאמרים קשורים