אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית

האם כל עסק חייב אסטרטגיה שיווקית כדי להצליח?

מרבית העסקים משווקים את עצמם באינטרנט בקידום אתרים, בשביל להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, מנהלים קמפיינים של PPC אבל לא ממש יודעים איך להבין אם התוצאות טובות או לא, ופותחים דף פייסבוק או פרופיל לינקדאין לחברה, שגם ״שותים״ לכם כמה דולרים בחודש… אבל מה התוצאות של כל הפעילות שלכם? האם אתם משקיעים את הכסף שלכם במקומות הנכונים? והאם ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר באמצעות אסטרטגיה שיווקית ותכנון כולל תוך הבנת השוק?

התשובה היא- חד משמעית כן!

הכנת תכנית מסודרת הכוללת את האפיקים בהם תשווקו את העסק שלכם והתקציבים שיופנו לכל אפיק נקראית ״אסטרטגיה שיווקית״, והיא יכולה לשנות לכם את כל התמונה. היא זו שתגדיר מה נכון ומה לא נכון לעסק שלכם, מה מניב תוצאות ומה לא, ומה אתם צריכים לשנות על מנת להגיע לפסגות חדשות של רווחים.

אסטרטגיה שיווקית טובה מכילה חמישה שלבים:

  1. סקר שוק- מה המתחרים שלכם עושים, כמה תוצאות זה מניב להם…
  2. בחירת אפיקי שיווק– האם אנחנו הולכים לפרסם בפייסבוק, לינקדאין או פרסום בגוגל? האם בשלושתם? אולי בכלל שווה לפתוח פרופיל באינסטגרם או להשקיע בקידום ביוטיוב? איזו רשת חברתית תעזור לנו להשיג כמה שיותר תוצאות?
  3. ביצוע- בניית קמפיינים יצירתיים ומטורגטים היטב בכל אחד מאפיקי השיווק שבחרנו.
  4. ניתוח נתונים- בעוד כל אחד יודע שניתוח נתונים חשוב לשיווק, אנו שמים דגש על ניתוח נתונים בזמן אמת, כל יום, על מנת שנוכל לעקוב אחרי מה הכסף שלנו עושה!
  5. מסקנות ופעולה- לאחר ניתוח מעמיק ניתן להגיע למסקנות לגבי אפקטיביות כל קמפיין ולערוך שינויים בהתאם. כך שאסטרטגיה שיווקית טובה היא לעולם לא משהו שעושים פעם אחת- אלא תוכנית נזילה שמשתנה כל הזמן בהתאם לקהל, לתקופה בשנה, ולעסק עצמו.

דגשים שחשוב לדעת בבניית אסטרטגיה שיווקית

כאשר אנו ניגשים לבניית האסטרטגיה חשוב לנו להכיר את הקהל שלנו, הקהל של המוצר, של החנות, של העסק… דרך הכרת הקהל נוכל להתחיל להבין היכן הקהל שלנו ״מסתובב״ ברחבי הרשת.

ואז מתחילה העבודה האמיתית- מציאת הקהל שלנו ברשת וניהול קמפיינים מעוצבים ושנונים- כל אחד מותאם לרשת החברתית בה הוא נמצא.

לרשתות חברתיות שונות- שפת דיבור שונה. בעוד הפייסבוק הוא פלטפורמה שיתופית-חברתית, הלינקדאין הוא נטו לעסקים. הטוויטר קצר, לאינסטגרם אין אפשרות לשים לינקים, ופינטרסט זה פשוט תמונה. כל רשת חברתית והחוקים שלה. אם העסק שלכם רוצה למשוך לקוחות באמצעות רישום לניוזלטר- שפת המייל צריכה להיות שונה, והמייל עצמו חייב להיות מעוצב בצורה שמושכת את העין.

אסטרטגייה חכמה תדע לייצר לכם מסגרת, רעיון שבועי/חודשי להעביר ללקוחות, תוך כדי שמירה על גיוון והתאמה של כל תוכן לפלטפורמה אליה הוא מועלה.

אנו סבורים שעל מנת שנוכל להשיג את התמונה המלאה, להשתמש בכמה שיותר מהכלים שעומדים לרשותינו, תמיד עדיף שלכל עסק יהיה באתר איזור שמיועד לעדכונים חמים, חדשות ואפילו ״סתם״ כתבות שיעניינו לקוחות פוטנציאליים. בגלל זה, מרבית האסטרטגיות השיווקיות כיום כוללות תפעול של בלוג. הבלוג נותן לנו במה נוספת להעלאת תכנים באורך גדול יותר, ונותן לנו את האפשרות לייצר גיוון בסוג התכנים שמועלים לרשתות החברתיות.

האם אסטרטגייה שיווקית עולה כסף?

מצד אחד, אנו מבינים למה מרבית בעלי העסקים חושבים שעבודה מול מומחה שיווק על בניית אסטרטגייה שיווקית – תעלה להם כסף. אך למעשה- המומחה הנכון יחסוך לכם כסף!

כך למשל, בעלי עסקים המוציאים 5,000 שקל בחודש תקציב פרסום לפייסבוק מוצאים את עצמם בלי מספיק לידים, בלי לקוחות ובשורה התחתונה בלי תוצאות! במידה ויעבדו עם מומחה שיווק, ויפעלו לפי אסטרטגייה ברורה, הם יוכלו לתוצאות טובות הרבה יותרבאותם תקציבי פרסום נתונים.

כאשר משליכים את הסיטואציה על רשתות חברתיות אחרות מבנים שיש כאן חיסכון אדיר! תוסיפו לזה את העובדה שאסטרטגייה נכונה, זו שתעלה את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל, ממשיכה להניב לכם תוצאות גם לאחר הפסקת העבודה על האפיק האורגני.

מומחה שיווק טוב יידע גם לשלב באסטרטגייה השיווקית שלכם דברים כמו:

  • יצירת קשר עם מובילי דעת קהל בתחום שלכם מתוך ניסיון לשתף פעולה ולקבל מהם המלצה פומבית עליכם.
  • עיצוב מחדש של האתר או המותג במטרה להגיע ליותר קהל ולהתאים את העסק לזמני המשתנים.
  • פיקוח וניהול של מערכת לשליחת ניוזלטר, הרשמה לניוזלטר ועוד.
  • בנייה ועיצוב של דפי נחיתה שיסייעו בהבאת לידים לעסק.
  • יצירת כלים שיווקיים עדכניים כמו גיפים (GIFs) וקטעי יוטיוב.

והשמיים הם הגבול.

רוצים לדעת מה המומחים שלנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם? צרו קשר עוד היום וקבלו אסטרטגייה שיווקית עם טאץ׳ אישי מהמומחים הכי גדולים בנישה שלכם!

לקבלת מידע נוסף והזמנה צלצלו 03-60-300-00 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם