פייסבוק Cross device במסכים השונים ומה שבניהם :)

בעולם המודרני בו אנו חיים הכל סובב סביב מכשירי התקשורת השונים שברשותנו.

אם אנחנו רוצים להתעדכן בתוכן ברשת, לבדוק מיילים, לבצע רכישה מהחנות האהובה עלינו, להזמין כרטיסים להופעה,

לשלם חשבונות וכו…

יש ברשותנו מגוון מכשירים שונים ולפעמים גם את כולם, בין אם זה מכשיר נייד, מחשב שולחני או טאבלט,

אין מצב שנימצא ללא מכשיר כלשהו ביד 🙂

פייסבוק השיקה אמצעי מדידה שיהפוך את החיים שלנו לקלים יותר בכל מה שנוגע למעבר בין מסכים

בקמפיינים של פייסבוק כמובן שבכל סיטואציה בה אנחנו נמצאים נשתמש במכשיר שונה, אם אנחנו בבית לפעמים

נעדיף להשתמש במחשב שולחני בגלל גודל המסך שלו והנוחות של המקלדת שלנו, אם אנחנו שוכבים בסלון בסוף יום מעייף

אולי נעדיף את הטאבלט שאנחנו כל כך אוהבים ואם אנחנו בחוץ סביר להניח שנשתמש במכשיר הנייד שברשותנו,

וכך בעצם אנחנו מבצעים מעבר בין מסכים השונים כל הזמן אפילו מבלי שנשים לב לזה.

אנחנו כל הזמן מחפשים את הנוחות האופטימאלית שלנו בין המסכים השונים, בהתאם למיקום בו אנחנו נמצאים, הגיל שלנו,

והתוכן שאנחנו רוצים לראות ברשת.

יש אנשים יעדיפו לבצע רכישה של מוצר חדש שהם ראו דרך הנייד ויש כאלו שיעדיפו לשבת מול מסך מחשב גדול ולבצע

את אותה הרכישה, כי הנראות של המחשב הנייד יותר מתאימה להם.

יש אנשים שיתחילו פעילות מסוימת במכשיר הנייד שלהם, כמו קריאת כתבה מעניינת או בחירת חולצה חדשה מהקטלוג

של המותג שהם הכי אוהבים אבל מסיבה כזאת או אחרת לא יסיימו את הפעולה ויעדיפו אחר כך לסיים אותה במכשיר אחר,

במחשב הנייח או בטאבלט, אין חוקיות ברורה לגבי המעבר בין המסכים, אבל דבר אחד ברור אנחנו כל הזמן מבצעים מעברים

ואפילו כמה פעמים ביום.

 

אז איך פייסבוק עוזרת לנו להבין את המעבר הזה בין המסכים השונים?

רובנו מכירים את המצב בו אנחנו רואים מודעה פרסומית במכשיר הנייד בבית בזמן הקפה של הבוקר, מסתקרנים מתעניינים

אבל לא עושים עם זה כלום, לאחר מכן אחרי שיצאנו מהבית והגענו לעבודה נראה את אותה המודעה במחשב שלנו ואז נחליט

לרכוש את המוצר שראינו קודם לכן במכשיר הנייד שלנו בבית.

האפשרות למדידה בין המכשירים השונים יכולה להציע למפרסמים מבט פנימה לתוך הצלחת הקמפיין שלהם.

הרי מה שמעניין אותנו להבין זה את ההתנהגויות של אנשים שונים, במכשירים שונים, כדי שנוכל לנתח טוב יותר את

המודעות שלנו ולהבין איזה מכשיר ממיר יותר טוב.

 

הערה חשובה בנושא!

ניסיוננו מראה שבאתרי סחר, יש המון תנועה מסלולר, אבל בסופו של דבר מרבית הרוכשים (למעלה מ 90%) מבצעים

את הרכישה הסופית בדסקטופ!

עם זאת בקמפיינים "רגילים" שבהם המטרה היא לידים אנו מזהים שמחירי הלידים בסלולר זולים במרבית המקרים

ביותר מ 50% מהמחשב.

 

מדידת המעבר בין מכשירים

פייסבוק עוזרת לנו להבין זאת באמצעות הפיקסל שהיא מציעה לנו להטמיע, באמצעותו נוכל לנתח את הנתונים השונים

ממכשירים שונים, לדג'

 

 %d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%a1-%d7%93%d7%91%d7%99%d7%99%d7%a1

 

כפי שניתן לראות רוב התנועה שמגיעה בפייסבוק היא מהסלולר ובמקרה של הקמפיין הזה היא מגיעה ממכשיר האנדרואיד

והאייפון, ומכאן אנחנו מסיקים שכשהלקוחות ראו את המודעה הם ראו אותה במכשיר הנייד שלהם ולא ביצעו רכישה ממנו,

אולם המכשיר בו התבצעה ההמרה בפועל הוא הדסקטופ!

 

אם אתם שמים לב שהמודעה שלכם ממירה יותר טוב מהמכשיר הנייד ניתן לחזק את ההמשכיות של המודעה באמצעות כפתור הנעה

לפעולה חזק יותר וברור יותר, ניתן גם לטרגט את הקהל שסביר שימיר יותר במכשיר זה.

 

לסיכום, ככל שהטכנולוגיה תספק לנו יותר ויותר מכשירים שונים כך נמשיך לבצע מעברים בין המסכים השונים,

נתעדכן בחדשות, נבצע רכישות, נצלם סרטונים ונפיק את המרב מהמכשירים שלנו 🙂

מאמרים קשורים