מודעות לידים – לאן? סיכום שנה של מודעות לידים

ממש בקרוב נגיע לשנת פרסום מלאה במודעות לידים בפייסבוק והגיע הזמן לעשות חשיבה על

מודעות לידים לאן? האם המהפכה של פייסבוק הושלמה? האם איננו צריכים לייצר יותר דפי נחיתה?

 

ראשית מהן מודעות לידים?

לפני קצת פחות משנה פייסבוק שינו את פני המדיה, בכך שבמקום לשלוח את הגולשים לדף נחיתה,

הם משאירים אותו בתחומי פייסבוק ועוזרים לנו ביצירת יותר לידים בצורה פשוטה יותר, תוך כדי חסכון במספר הפעולות

אותן הגולש מבצע.

מעתה אין צורך לייצר דפי נחיתה רבים על מנת לפרסם, ויש מקרים שבהם ניתן לחסוך עלויות ולהגיע לקהל היעד המדויק, במהירות, יעילות ובזול.

 

כך נראה תהליך השארת פרטים מצד הגולש

נתקל במודעה בפייסבוק:

1

מתקבל המסך שמושך עבור הגולש את פרטיו ללא צורך במילוי שלהם:

2

למי זה מתאים?

כאמור פרסום זה מקל משמעותית על בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הן ביצירת דפי נחיתה, הן בהטמעת קודים,

והן בהגעה לקהל היעד.

ניתן להשתמש במודעות לידים בכמעט כל תחום פרסום : נדל"ן, קוסמטיקה, ועוד

מעבר לכך ניתן להשתמש במודעות הלידים עבור רשימות לקוחות, רשימות רימרקטינג ורשימות מתעניינים שרוצים

להגיע אליהם בצורה מהירה ללא הוצאות פרסום מיותרות.

 

היתרונות הבולטים :

חסכון בדפי נחיתה – לא עוד הוצאות פרסום על דפי נחיתה עבור כל פעילות שרוצים לקדם.

עלויות לידים זולות יותר – הניסיון מלמד שכמעט לעולם עלות ליד במודעות הלידים תהיה זולה בלפחות 50% מעלות ליד בדף נחיתה.

 

חסרונות בעבר :

פרסום למובייל ולדסקטופ – בעבר לא הייתה קיימת אפשרות זו ולפני מס' חודשים ניתן להפעיל מודעות לידים בכל הפלטפורמות.

מעברון – פיצ'ר חדש יחסית שמטרתו העיקרית היא לייצר לידים מעט יותר איכותיים, ע"י כך שהגולש מועבר לטופס מעברון קצר,

עם מס' יתרונות והנעה נוספת לפעולה לפני השארת הפרטים, מעברון זה עוזר לבעלי העסקים לקבל לידים מעט יותר איכותיים

ופחות לעדכן את משרד הפרסום בלידים שטוענים " לא פניתי , לא השארתי ליד ואין לי מושג על מה אתה מדבר"

3

חיבור הטופס למערכות חיצוניות – בתחילת הדרך לא הייתה אפשרות זו וכל בעלי העסקים היו צריכים להגיע לדף העסקי

ולהוריד ממנו את הלידים שמגיעים בצורה ידנית ודיי מתסכלת מדי יום.

מאז יש המון מערכות חיצוניות שמאפשרות אופציה זה הן בשליחת הלידים ישירות למייל הלקוח או למערכת הcrm שלו,

יש מערכות כמו leadsbridge.com שגם מאפשרות לייצר קהל באופן אוטומטי בפייסבוק של כל הלידים שהגיעו מהפרסום במודעות הלידים.

4

חסרונות כיום :

איכות הלידים – לקוחות מדווחים שעל אף כמות הלידים הגדולה והמחיר הזול שמצליחים להגיע בעלות לפניה,

איכות הלידים יורדת במעט וגורמת ליותר לידים שהם סרק, עם זאת ברמה המצרפית פעילות מודעות הלידים הינה איכותית

ומייצרת ללקוח ערך מוסף סופי גבוה.

רימרקטינג – החיסרון הבולט של מודעות הלידים עדיין לא נפתר ואנו מאמינים שפייסבוק שוקדים על פתרון יעיל לבעיה זו ,

כיום כל גולש שהחליט ללחוץ על המודעה ובסופו של דבר לא להשאיר פרטים לא "נצבע" ואיננו יכולים להגיע אליו שוב

ברימרקטינג , בעיה זו מקשה על המפרסמים בכך שלאחר זמן כזה או אחר הקהלים שבהם פועלים נשחקים

ולא ניתן לייצר מהם קהלים חדשים שצפו במודעות אלא לייצר קמפיינים חדשים לחלוטין.

עדכון 06.06.16 ממש בימים אלו האופציה הזו נפתחה בחלק גדול מהחשבונות, ומעתה ניתן לעקוב אחר גולשים שנכנסו למודעה ולא השאירו פרטים

 לסיכום :

מודעות לידים עדיין לא הפכו לתחליף האולטימטיבי של דפי הנחיתה ואיכות הלידים ממשיכה להתנדנד לרוב, לפייסבוק יש עוד תהליך ארוך עד שיצליחו להעביר את כולנו לביצוע כל הפעולות השיווקיות בתחומי פייסבוק לחלוטין אך אנו בדרך לשם (:

טיפ קטן למי שהגיע עד כאן (:

כדי להניע לפעולה חזקה יותר של הגולש ולגרום לו להבין כבר מהמודעה שהפעולה שיש לבצע הנה פשוטה ומהירה חשוב בסיום המסר השיווקי לעדכן אותו בכך : שיש ללחוץ על המודעה , לאשר פרטיו ולפנות במהירות ללא יציאה מפייסבוק!

מאמרים קשורים