מה התקציב האידיאלי לשיווק באינטרנט? ומה עדיף לקנות לידים או לנהל קמפיין?

מה התקציב האידיאלי ל-שיווק באינטרנט? ומה עדיף לקנות לידים או לנהל קמפיין?

עסקים עם תקציבי פרסום מפרסמים עצמם באינטרנט בעיתונות ועוד… עולות אצלהם מספר דילמות שבהם נדון במאמר הבא.
1. אחת הדילמות הגדולות שלהם היא שאינם יודעים מה התקציב הנכון ביותר להשקיע בכל אפיקי שיווק באינטרנט?
2. לאן לנתב את תקציבי הפרסום שלהם האם לעיתונות, רדיו, אינטרנט וכו…
3. באיזו שיטה לעבוד באינטרנט האם לקנות לידים או האם לעבוד עם חברה שתנהל עבורם את הקמפיינים הפרסומיים במדיות השונות בצורה מקצועית.

במאמר הקרוב אנו נפתור יחדיו את כל הדילמות.

עלויות שיווק לעסק

"אז כמה משקיעים בפרסום?" שואלים אותי בעלי עסקים. "תגיד אתה כמה אני צריך להשקיע"? 

אז התשובה היא דיי פשוטה וברורה, זה מאוד תלוי במחזור העסקי של העסק ותלוי גם כן באיזה סוג שירותים שמספקים,

לדוגמא עסק שמוכר מוצר מתקלה שיש לו עלות בסיסית לפני הרווח של החברה, זו חברה שעלויות השיווק הנגזרות מסך המחזור

יהיו נמוכות בכ 50% מנותני שירותים, מהם נותני שירותים? נותני שירותים אלו אנשים אשר "מוכרים" את זמנם, ואת הידע שלהם

תמורת כסף והרווח שלהם הוא גדול יותר.

אז מה החלק מהמחזור אותו אנו נשקיע? עסקים שמוכרים מוצר מתקלה או לחלופין שחלק מהשירות והמוצר שהם נותנים

יש בו עלות נוספת מעבר לזמן האוויר אותו הם נותנים ללקוח, עלות השיווק היינה 3% כנגזרת מהמחזור,

לדוגמא עסק שמחזור העסקים השנתי שלו הוא כ 5 מיליון ₪ לשנה ישקיע ברמה שנתית לפחות כ 150,000 ₪ בפרסום

ושיווק העסק שלו, עסק שמוכר את זמנו ומקצועיותו ואין כחלק מהמכירה שלו מוצר מתקלה אלא בעיקרו זמן עבודה,

יוכל להשקיע כ 6% מהמחזור השנתי שלו מה הסיבה? עסק זה שולי הרווח שלו, הם גדולים יותר מעסק אשר מוכר מוצר מתקלה

 שיש עלות נוספת בדרך. לדוגמא עסק שהמחזור השנתי שלו הוא 5 מיליון ₪ יכול להרשות לעצמו להשקיע בשנה

לפחות כ 300,000 ₪ בפרסום ושיווק העסק שלו.

תשלום לפי ליד? או ניהול קמפיין?

אחת השיטות המוכרות שהרבה לקוחות בוחנים ובודקים היא שיטת קניית הלידים, לקנות ליד במחיר ברור וידוע מראש,

הרי על פניו שיטה זו נשמעת הרבה יותר ברורה והרבה יותר מבטיחה, מחיר מדויק לפניה, לא קיבלתי לא שילמתי,

יחד עם זאת הרבה אנשים מנסים לא להפנים מספר דברים חשובים, שיטה זו אינה שיטה שקופה לבעל העסק, הוא אינו יודע

מהיכן מגיע הליד, הלידים מגיעים למספר ספקים רעבים וכרישים, שרצים על הליד במהירות הבזק ותחרות שמורידה מחירים,

מה עוד שהלקוח כמנגד אינו מכיר לעומק את העסק אליו הוא פנה, לא יודע את הערך שלו ורואה לנגד עיניו רק תג מחיר!

אז מה כן נכון עבור העסק? פרסום שמציג את העסק עצמו את התועלות שלו את הלוגו והמיתוג, הנראות של העסק

וכאשר גולש משאיר פרטים במקום כזה הפנייה שווה פי כמה מונים הרבה יותר מאשר ליד "ללא אבא ואמא" שמגיע למספר ספקים

רבים שהלקוח שמנגד רואה רק דבר אחד, מחיר! אני בטוח שרובנו לא מחפשים לקוחות כאלה.

אז איך מתחילים ובאיזה תקציב?

אמנם דיברו על 3% ו 6% מהמחזור השנתי של העסק, יחד עם זאת להתחיל בבום ומהר יכול להפחיד כל אחד ואחת מאיתנו

כי אנחנו לא יודעים מה תניב הפעילות, והאם זה יעבוד ועסקים רבים חוששים לסכן המון כסף לפני שמבינים מה זה נותן!
המלצתי הגורפת היא להתחיל בלפחות ב 50% מהנתונים שהגדרתי לדוגמא, עסק שיכול להרשות לעצמו תקציב של 10,000 ₪

בחודש על בסיס הנוסחה שהצגתי לעיל, יכול להרשות לעצמו להתחיל ב 5,000 ₪ לחודש על מנת להבין את המדיה הנכונה ביותר

עבורו אחרי 3-4 חודשים לראות את ה ROI – (החזרה על ההשקעה) ובמידה וההחזר על השקעה היונו לפחות דומה ומעלה,

אז שווה להגביר תקציב, הנתונים מראים שמגדילים תקציבים הגדילה של ההכנסות גדלה באופן גדול יותר מהגדילה של התקציב,

לדוגמא הגדלנו תקציב ב 20% הגדילה של הפניות והלקוחות היא ביותר מ 20% ממה שהיה לפני כן. 

אחרי שהבנו מה מניב לנו הפרסום ניתן להחליט על ההגדלה בהתאם לנוסחת המחזורים שהגדרתי לעיל.

לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר לשיטת הפרסום הטובה והאפקטיבית עבורך
צלצל 03-603-00-00 שלוחה 1 או השאירו פרטים:

 

מאמרים קשורים